воскресенье, 17 апреля 2022 г.

 Завдання група 10

Результати виконаного завдання надати на перевірку до 24.04.2022 р.

Урок – 25

Тема: Поняття стереотипів і упереджень. Шляхи подолання стереотипів

 

Мета: пояснювати зміст понять – «стереотипи», «упередження», «забобони», «дискримінація», «ксенофобія»; визначати причини виникнення стереотипів, їхній вплив на життя у багатоманітному суспільстві; розрізняти види стереотипів, наводити приклади дискримінації та ксенофобії; виявляти емпатію.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

На прикладі своїх бабусь, дідусів та батьків, знайомих, покажіть, як змінилося їхнє соціальне становище. Із якими обставинами були пов’язані ці зміни?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя

Перегляд відеоролика «Від стереотипів до дискримінації»

Завдання

Оберіть стереотипи та запишіть їх у зошиті

Робота над формуванням понять

Стереотипи – стале, спрощене уявлення про явища, особу або групу людей. Причинами виникнення стереотипів є дефіцит достовірної інформації, брак досвіду, емоційне сприйняття явищ.

Бесіда

Чи погоджуєтесь ви з думкою, що в умовах нинішнього швидкого ритму життя стереотипи певною мірою нам допомагають?

Уявіть, що ви – студент і вам потрібно обрати трьох сусідів до квартири, яку плануєте орендувати:

Ø Дівчина-мусульманка

Ø Жінка-переселенка з Донбасу

Ø Хлопець з інвалідністю

Ø Відомий актор

Ø Афроамериканець

Ø Громадянин США

1). Чим ви керувалися у своєму рішенні?

2). Чи вплинули ваші стереотипи на вибір сусідів?

Формування понять

Упередження – це негативне ставлення до людини чи будь-якої групи людей. Про яких ви насправді нічого не знаєте. Це також негативне ставлення на підставі не особистого знайомства з людиною, а думки з приводу групи, до якої вона належить.

Вчитель знайомить учнів з поняттям «забобони» - помилкові переконання, віра в невідомі надприродні сили, що впливають на майбутні події. Забобони зберігаються як пережитки минулого у свідомості окремих людей. Забобони можуть передаватися з покоління у покоління. Слідом за дорослими діти теж починають вірити в певні явища чи прикмети. Ця віра іноді породжує безпідставні надії, пасивну покору долі, викликає страх перед невідомим. Для звільнення від забобонів треба знаходити правильні пояснення подій і явищ навколишнього світу.

Гра «Залізничний експрес»

Поміркуйте, з ким із цих людей ви б найменше хотіли б опинитися в одному з купе поїзда? Визначте три найбільш небажані для себе особи і три найбільш бажані.

Орієнтовний список:

Ø Циганка

Ø Скінхед

Ø Хворий чоловік

Ø Неохайно вдягнена жінка з малою дитиною

Ø Кавказець-мусульманин

Ø Людина з села з великим мішком

Ø Африканський студент

Ø Підліток, схожий на наркомана

Ø Колишній ув’язнений

Ø Таджик у національному одязі

Ø Поліцейський

Ø Особа з інвалідністю

Ø Китаєць

Обговорення «Мікрофон»

1.    Чому відповіді учнів виявилися різними?

2.    Чому ви не хотіли їхати з людиною в купе?

3.    Чи можемо ми щось зробити з нашими почуттями в таких випадках?

4.    Чи винні ті, з ким ми не хочемо їхати?

5.    Що вони відчують, коли побачать наше невдоволення?

6.    Як найкраще вчинити в такій ситуації?

Розповідь вчителя про толерантність

Завдання:

Закінчіть речення «Бути толерантним – це означає……», обравши відповідний варіант:

Ø Бути терпимим до оточення

Ø Поважати людей, їх думку, релігію

Ø Сприймати інших такими, якими вони є

Ø Розуміти різноманіття культур нашого світу

Запитання

1.    Чи притаманні вам якості, що характеризують толерантну людину?

2.    Чи вважаєте ви себе толерантною особистістю?

Розповідь вчителя

Термін «ксенофобія» походить від грецьких слів «ксенос» - чужинець, незнайомець та «фобос» - страх й означає страх перед чужоземцями та ненависть до них, їх культури, звичаїв.

Питання до учнів:

1.    У яких сферах життя, на вашу думку, найчастіше зустрічаються агресивні прояви дискримінації?

2.    Яким чином ми можемо боротися з ними?

 

ІV. Закріплення нових знань і вмінь учнів

Учні виконують вправу «Факти чи стереотипи». Учні отримують картки з твердженнями. Навпроти кожного твердження вони мають поставити літеру «Ф» - факт чи «С» - стереотип.

V. Підсумки уроку

Учні виконують вправу «Валіза досвіду»

Що корисного ви дізналися на сьогоднішньому уроці і що візьмете з собою на майбутнє?

VI. Домашнє завдання

1.    Опрацювати матеріал до теми

2.    Написати есе «Суспільство без стереотипів»

 

 

 

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Шановні учні! Звертаю Вашу увагу на те, що громадянська освіта - важлива складова ефективної активності громадян, а результатом вивчення...