понедельник, 13 апреля 2020 г.

Опрацювати поданий навчальний матеріал до уроку. 

Зміст навчального матеріалу з теми:
Принципи та цінності учнівського самоврядування
Сьогодні сформоване соціальне замовлення на ефективні виховні системи. Однією з умов становлення та розвитку виховної системи в навчальних закладах є вироблення оптимальної, працюючої моделі учнівського самоврядування, яке завдяки охопленню всіх сфер життя дитини, неформальному й нерегламентованому характерові, відповідності інтересам і запитам школярів комплексно впливає на розвиток особистості. Учнівське самоврядування є баґатоаспектним поняттям.
Учнівське самоврядування за своєю суттю є організованою системою виховного впливу однолітків одне на одного. Виховання дитини здійснюється колективним суб'єктом — органом учнівського самоврядування. Учнівське самоврядування створює умови для гармонізації досвіду особистісних і колективних відносин. Основою процесу розгортання виховного впливу виступає таке поєднання певної цінності (ідеї, норми, вимоги), яке викликає у дитини відповідний рефлексивно-емоційний процес.
Сучасна система учнівського самоврядування є своєрідним шляхом пошуку дитиною своєї ідентичності, устремлінь, прагнень, інтересів, себе серед однолітків, шкільної спільноти. Участь в учнівському самоврядуванні забезпечує дітям можливість самостійно брати участь в процесах ухвалення рішення і поводитись на їх основі.
Дієвим засобом виховання особистості у системі учнівського самоврядування виступає цілеспрямоване використання ситуацій - проб, за яких в дітей та молоді виникає стійка орієнтація на продуктивні діяльнісні чи поведінкові взаємини, розширюється сфера соціального спілкування, засвоюються соціальні цінності, формуються соціальні мотиви поведінки, виникає критичне мислення як регулятор поведінки, зростає роль самооцінки в регуляції поведінки. Збільшується кількість виконуваних дитиною соціальних ролей, зростають вимоги до відповідальності за дії та вчинки, формуються мотиви самовираження, вдосконалюється вміння керуватися свідомо поставленою метою, зростає роль самостійних форм діяльності; формуються ціннісні орієнтації на суспільну активність. Соціальні проби сприяють розвитку вольових якостей, виробленню імунітету до негативного впливу соціального середовища, орієнтують на те, щоб з'ясувати причини негараздів і віднайти шляхи їх подолання.
У процесі здійснення проб в дітей формується соціальна позиція і соціальна відповідальність, які стають основою їх соціальної активності. За своєю сутністю учнівське самоврядування є колективною формою виховання і виступає як процес організації життєдіяльності дитини, спрямований на засвоєння нею основних норм суспільного Життя, розкриття творчих можливостей, самоорганізації і саморозвитку.
Разом із тим учнівське самоврядування — це демократична форма організації колективу дітей, яка забезпечує їм самостійність в прийнятті та реалізації рішень для досягнення групових цілей. У ході спільної діяльності відбувається обмін індивідуальними властивостями, розширюється спектр особистісних можливостей, розвиваються вміння особистості співвідносити свою мету й дію з метою діями інших, Здатність мобілізувати свої зусилля не лише в бажаному, й у потрібному напрямку.
Організація різноманітної діяльності в рамках учнівського самоврядування, її постійна спрямованість на вирішення найактуальніших завдань активізують зусилля дітей у напрямі покращення власної діяльності та своєї особистості. Участь підлітків у діяльності органів учнівського самоврядування відповідно до своїх інтересів і потреб, вияв максимальної самостійності у плануванні й виконанні обраної справи, постійне послідовне ускладнення видів суспільної діяльності — все це стимулює громадянську активність особистості та допомагає визначити для себе цілі й завдання подальшого свого розвитку. Учнівське самоврядування сприяє формуванню вмінь учнів у сфері самопізнання, самоактуалізації, самовираження, самоствердження, самовизнання, самовиховання, самореалізації. Функціонування розгорнутої системи учнівського самоврядування є справжньою школою демократії, громадянськості й діяльного патріотизму, соціального служіння.
Принципи учнівського самоврядування
Організація учнівського самоврядування в загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах здійснюється відповідно до таких принципів: Добровільності. Участь в учнівському самоврядуванні є самостійним і добровільним рішенням учня. Ніхто не повинен змушувати учня до участі в учнівському самоврядуванні.
Доступності. Цілі та завдання учнівського самоврядування повинні бути зрозумілими, відповідати віковим особливостям учнів, їх фізичним та інтелектуальним можливостям. Органи учнівського самоврядування відкриті для всіх членів учнівського колективу. Всі учні навчального закладу мають право брати участь у заходах учнівського самоврядування. Організація учнівського самоврядування має відповідати інтересам і потребам дітей. Реалізація принципу доступності вимагає попередньої підготовки учнів до участі в учнівському самоврядуванні.
Рівноправності та партнерства. Цей принцип передбачає створення рівних умов для участі всіх: виборного активу і рядових членів. Кожна дитина має усвідомлювати власну можливість впливу на результат діяльності та рішення, що приймаються. Самотужки молодь не зможе досягти якісних змін у діяльності учнівського самоврядування, їй необхідна допомога педагогів, батьків, представників влади, всіх сторін, також зацікавлених у змінах. Усі зацікавлені сторони повинні навчитися домовлятися та співпрацювати одне з одним на партнерських засадах.
Колегіальності та персональності. Цей принцип передбачає колегіальне прийняття рішень та забезпечення водночас персональної відповідальності за виконання ухвалених рішень. Відкритості та гласності. У відповідності з цим принципом вся робота органів учнівського самоврядування повинна бути відкритою для всіх учасників педагогічної взаємодії; має забезпечуватися оприлюднення оперативної та достовірної інформації про їх діяльність. Демократизму. Учні отримують рівні права, обов'язки та відповідальність щодо прийняття та реалізації рішень, пов'язаних з організацією та діяльністю учнівського самоврядування.
Свободи та самодіяльності. Цей принцип означає можливість кожної молодої людини вільно вибирати методи та форми реалізації колегіально прийнятого рішення і при цьому проявляти активність, творчість, самостійність та самодіяльність.
Соціальної дії. В основі роботи органів учнівського самоврядування — активна соціальна діяльність учнів, спрямована на вирішення соціальних проблем особистості, школи, громади, суспільства.

ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ:

1. Опрацювати стор. 122-125 у підручнику.
2. Складіть перелік рис, які, на Вашу думку, повинен мати сучасний навчальний заклад. Обгрунтуйте їх необхідність.
3. Напишіть есе на тему: «Яким є навчальний заклад, де я навчаюсь, залежить від мене».





Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Шановні учні! Звертаю Вашу увагу на те, що громадянська освіта - важлива складова ефективної активності громадян, а результатом вивчення...