пятница, 29 апреля 2022 г.

 Завдання група - 12

Результати виконання завдання надати на перевірку до 08.05.2022 р.

Урок - 20

 Тема: Ефективний механізм захисту прав дитини в навчальному закладі

Коли дитина йде до навчального закладу, у неї з'являється маса нових обов'язків. Але не варто забувати про те, що крім обов'язків у дитини є і права. Закон «Про освіту» перераховує основні права дитини в школі, які обов'язково повинні дотримуватися.

Основні обов'язки та права дитини в школі перераховуються в статуті конкретного освітнього закладу, але вони повинні суперечити закону «Про освіту».

Основне право - це право на освіту. Учні всіх освітніх установ мають право на отримання освіти у відповідності з державними стандартами та вимогами. Право на освіту включає в себе, зокрема:
право на навчання за індивідуальними планами; право на прискорений курс навчання; право на безкоштовне користування бібліотекою; право на отримання додаткових освітніх послуг (як платних, так і безкоштовних).
Якщо дитина вчилася в неакредитованій приватній школі або знаходився на домашньому навчанні, він має право пройти атестацію в акредитованому навчальному закладі та отримати документ про освіту.

Також дитина має право на повагу своєї людської гідності, свободу совісті, інформації, вільне вираження власних думок і переконань. На жаль, ці права дитини в школі можуть порушуватися. Так, порушенням права на повагу до людської гідності можна вважати різні форми психічного насильства, що зустрічаються в школі: загрози, приниження, образи словом і ділом з боку вчителів; пред'явлення до дитини завищених вимог; систематична необгрунтована критика, висловлена в некоректній формі; відкрита демонстрація негативного ставлення до школяра; «булінг» (цькування з боку однокласників); ксенофобія і дискримінація за будь-якою ознакою. .

 Закон України

«Про освіту»

Стаття 53. Права та обов’язки здобувачів освіти

1. Здобувачі освіти мають право на:

Ø навчання впродовж життя та академічну мобільність;

Ø індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

Ø якісні освітні послуги;

Ø справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

Ø відзначення успіхів у своїй діяльності;

Ø свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

Ø безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

Ø повагу людської гідності;

Ø захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

Ø отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);

Ø користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

Ø доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

Ø забезпечення стипендіями у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

Ø трудову діяльність у позанавчальний час;

Ø збереження місця навчання на період проходження військової служби за призовом та/або під час мобілізації, на особливий період;

Ø особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

Ø інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

2. На час виробничого навчання і практики здобувачам освіти забезпечуються робочі місця, безпечні та нешкідливі умови праці відповідно до освітніх програм і угод між закладами освіти та підприємствами, установами, організаціями, що надають місця для проходження виробничого навчання і практики.

Під час проходження виробничого навчання і практики забороняється використовувати працю здобувачів освіти для цілей, не передбачених освітньою програмою.

 

3. Здобувачі освіти зобов’язані:

Ø виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

Ø поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

Ø відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

Ø дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності);

Ø повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

4. Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

5. Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

Що робити в тому випадку, якщо має місце порушення прав дитини в навчальному закладі?

Перегляд відеоролика:

https://www.youtube.com/watch?v=H8oIL4StHaI&ab_channel=EdEra

 

Захист прав дитини в навчальному закладі - це справа батьків і адміністрації. Завдання батьків - зауважити, що права дитини утискають, і повідомити про це адміністрацію, завдання адміністрації - розібратися. Зазвичай в конфліктних ситуаціях адміністрація йде назустріч і проводить внутрішнє розслідування, щоб уникнути публічного розголосу.

Запобігання дискримінації та ксенофобії - це обов'язок вчителів. Так що в разі цькування вашої дитини за якоюсь ознакою звертайте до них. Якщо вчителі та адміністрація школи не діють і потурають дискримінації, а серед учнів сильні ксенофобного настрою, ви має повне право звернутися до інспекції у справах неповнолітніх. Бували випадки, коли на адміністрацію школи подавали в суд за потурання.

Також дитина має право на безпечні та приємні умови навчання. Недотримання правил техніки безпеки на уроках фізкультури, запах фарби в коридорах в результаті не закінченого вчасно ремонту, низька температура в класах в зимовий час - все те, що може завдати шкоди здоров'ю дитини, дає вам повне право висловити свої претензії.

Дотримання прав дитини в навчальному закладі - це обов'язок не тільки педагогічного колективу та адміністрації, але й батьків. Інтереси дитини повинні бути вашим пріоритетом. Якщо дитина скаржиться, не ігноруйте ці скарги, не бійтеся звертатися до адміністрації: вона зобов'язана стежити за тим, щоб права дитини в навчальному закладі дотримувалися. Якщо ви хочете, щоб у дитини залишилися тільки позитивні спогади про роки навчання, не бійтеся домагатися дотримання її прав - але при цьому вимагайте від дитини виконання її обов'язків.

 

ВИКОНАТИ ЗАВДАННЯ:

1.     Пригадайте ситуації в яких порушувалися або могли бути порушені ваші права в навчальному закладі.

2.     Напишіть есе на тему «Що я можу зробити, щоб змінити ситуацію з порушенням прав дитини в моєму навчальному закладі».

 

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Шановні учні! Звертаю Вашу увагу на те, що громадянська освіта - важлива складова ефективної активності громадян, а результатом вивчення...