понедельник, 23 марта 2020 г.

Шановні учні!
Це узагальнюючий урок за програмою. З метою повторення і закріплення набутих Вами знань в процесі вивчення навчального матеріалу з Громадянської освіти, а також з метою проведення об’єктивного оцінювання Ваших знань з предмета, кожен з Вас отримає картку-завдання, виконати яке необхідно обов’язково і надати результати виконання завдань на перевірку.
  КАРТКА № 1 
Закінчити речення:
1. Подібність предметів, явищ або понять - це.....
2. Особливе моральне ставлення людини до самої себе - це......
3. Розкриття власних можливостей, це той шлях, який веде людину до успішного й щасливого життя - це......
4. Процес засвоєння культури (норм поведінки, цінностей, ідей, правил, стереотипів розуміння) і формування соціальних якостей, завдяки яким людина стає дієздатним учасником соціальних зв’язків, інститутів і спільнот - це......
5. Частина загальної культури, система цінностей, традицій і звичаїв, притаманних великій соціальній групі - це......
6. Свідоме ставлення особи до вимог суспільної необхідності, своїх обов’язків, соціальних завдань, норм і цінностей - це......
7. Сукупність моральних, світоглядних, професійних якостей людини, які дають їй підстави для самоповаги і для усвідомлення своєї суспільної цінності - це......
8. Система міжнародних норм, процедур та інституцій, створених для забезпечення поваги до прав людини в усіх країнах світу - це......
9. Сукупність спеціальних благ, умов життя і можливостей, необхідних для нормального розвитку, яких дитина (або в її інтересах батьки) може домагатися від держави та суспільства і які складають її правовий статус з урахуванням особливостей розвитку до досягнення повноліття - це......
10. Фундаментальна цінність концепції прав людини, яка показує, що люди є рівними і мають однакові права незалежно від біологічних, соціальних чи будь-яких інших характеристик особистості - це.....
КАРТКА № 2
Закінчити речення:
1. Усвідомлення особою своєї належності до різних соціальних груп (економічних, національних, професійних, мовних, політичних, релігійних, расових та інших) - це......
2. Процес визначення свого місця в житті, у суспільстві, усвідомлення своїх інтересів. Результатом самовизначення є усвідомлення себе (своїх життєвих планів, цілей, особистісних особливостей, можливостей, здібностей), а також суспільних вимог та очікувань і їх зіставлення - це......
3. Соціально санкціонована, відносно стійка група людей, яка об’єднана кровною спорідненістю, шлюбом або усиновленням дітей, члени якої проживають разом і економічно пов’язані між собою - це.......
4. Усвідомлення і почуття моральної відповідальності за свою поведінку, свої вчинки перед самим собою, людьми, суспільством; моральні принципи, погляди, переконання - це.......
5. Підпорядкованість держави та її інститутів праву, що можливо лише за умов, коли в суспільстві втілюються в життя повага до прав і свобод людини, рівноправність та рівність усіх перед законом, верховенство Конституції, розподіл влади, законність, заборона державного свавілля, юридична визначеність, пропорційність між метою і засобами її досягнення, незалежність суду і суддів тощо - це.......
6. Один із принципів права в демократичній державі, за яким визнається цінність людини як особистості, її право на вільний розвиток, виявлення своїх здібностей, утвердження пріоритету блага людини як критерію оцінки суспільних відносин - це.......
7. Забезпечені державою можливості виконання громадянами певних дій, завдяки яким можна захистити свої права, свободи і законні інтереси - це.......
8. Будь-які неправомірні діяння, які перешкоджають нормальній реалізації визнаних світовим співтовариством можливостей людини, порушують або обмежують її блага чи умови життя - це.......
9. Визнані світовим співтовариством блага й умови життя, яких може домагатися особа від держави і суспільства, у яких вона живе - це.......
10. Можливість приймати рішення і діяти відповідно до своїх бажань, інтересів і цілей, якщо це не заборонено законом і не спричиняє невиправданої шкоди правам і свободі інших людей - це.......

КАРТКА № 3
Закінчити речення:
1. Єдність і цілеспрямоване об’єднання людей довкола основних, визначених ними ж, цілей і цінностей - це.....
2. Обумовлені упередженнями (негативними стереотипами), несправедливі дії щодо членів певних соціальних груп - це.....
3. Загальна згода у спірних питаннях, до якої приходять учасники переговорів, яка характеризується відсутністю серйозних заперечень щодо суттєвих питань у більшості зацікавлених сторін та досягається в результаті процедури, спрямованої на врахування думки всіх сторін - це.....
4. Метод вирішення спорів із залученням посередника - це.....
5. Суспільство, у якому співіснують різноманітні культури глобалізованого світу, а люди різних культур живуть пліч-опліч в громаді, рівною мірою взаємодіють, але водночас зберігають свої відмінні особливості - це......
6. Спільність інтересів, одностайність, спільна відповідальність - це.....
7. Суспільство як цілісна соціальна система; людська спільність певного типу (родові і сімейно-споріднені, соціально-класові, національно-етнічні, територіально-поселенські спільності); соціальне оточення людини, сукупність форм діяльності людей, що історично склалися - це......
8. Почуття обов’язку, який може бути ситуативним («Я пообіцяв – виконаю») або таким, що властивий соціальний ролі, статусу (обов’язок матері, сина, учня, військового, громадянина тощо) - це.....
9. Негативний стереотип, що є негативною установкою щодо певної соціальної групи, упередження містить у собі негативні емоції, які породжують нетерпимість, несправедливість, грубість, аморальність та інші форми ворожої поведінки - це......
10. Форма народного волевиявлення; інститут безпосередньої (прямої) демократії, що забезпечує формування народом представницьких органів влади - це.....

КАРТКА № 4 
Закінчити речення:
1. Уявлення про правильне, що містить в собі вимогу пропорційності і відповідності прав і обов'язків, праці та винагороди, заслуг і їх визнання, злочину та покарання - це......
2. Згода з кимось у чомусь, що досягається взаємними поступками; поступка заради досягнення мети - це.....
3. Зіткнення протилежних цілей, позицій і поглядів суб’єктів соціальної взаємодії - це.....
4. Спосіб виходу з конфлікту, що полягає у взаємному спілкуванні з метою досягнення сумісного рішення, згоди - це.....
5. Сукупність усіх видів взаємодії та форм об’єднання людей, у якій знаходить вияв їх взаємозалежність один від одного і які склалися історично - це.....
6. Сукупність розміщених по вертикалі соціальних прошарків - це.....
7. Спрощені, схематизовані, часто спотворені або навіть помилкові уявлення про якісь соціальні об’єкти (людину чи групи людей) - це.....
8. Здатність взаємодіяти з людьми іншої культури, іншого способу життя; без агресії сприймати думки, які відрізняються від власних, а також поважати особливості поведінки та способу життя інших - це.....
9. Суспільна кампанія; активна підтримка чи генерація ідеї; процес соціальних змін, що впливають на погляди, відносини в суспільстві та співвідношення сил, зміцнюють громадянське суспільство і сприяють відкриттю демократичних просторів - це.....
10. Добровільна неприбуткова суспільно корисна діяльність, що здійснюється волонтерами через надання допомоги тим, хто її потребує - це.....

КАРТКА № 5 
Закінчити речення:
1. Цілеспрямований вплив одного суб’єкта на інший або їх сукупність за допомогою будь-яких засобів (включаючи силу), щоб підвладний суб’єкт чинив так, як того вимагає носій влади - це.....
2. Соціальна спільнота, члени якої мають спільні географічні та соціокультурні ознаки (місце проживання, інтереси, віросповідання, цінності, національність тощо) та взаємодіють між собою з метою задоволення певних потреб чи розв’язання проблем - це......
3. Механізм забезпечення втілення та реалізації демократичних принципів і цінностей, й зокрема: вибори, голосування, референдуми, опонування та змагальність, делегування повноважень, вивчення громадської думки, плюралізм (багатоманітність) - це.....
4. Така політична влада, що діє від імені всього суспільства і здатна за допомогою правових і організаційних засобів реалізувати волю держави в межах конституції та законів (у сучасних демократичних державах) - це.....
5. Система виборів, яка поєднує в собі елементи мажоритарної і пропорційної системи (одна половина депутатів обирається за мажоритарною системою, а друга — за пропорційною) - це.....
6. Здатність особи скеровувати й організовувати колективну поведінку деяких або всіх його членів, мати вплив на інших людей - це.....
7. Принцип, який передбачає існування різних позицій, поглядів, що відображають розмаїтість інтересів у суспільстві, а також можливість їх висловлювати - це.....
8. Здійснення народом свого волевиявлення через обраних ним представників – депутатів чи інших виборних осіб - це.....
9. Система виборів, за якою розподіл місць у парламенті між партіями відбувається пропорційно тій кількості голосів, яку вони отримали під час голосування - це.....
10. Спосіб ухвалення громадянами через безпосереднє голосування законів або інших рішень із важливих питань загальнодержавного значення - це.....

КАРТКА № 6 
Закінчити речення:
1. Прозорий процес ухвалення рішень за умов залучення всіх членів громади (віче, сходини села тощо) - це.....
2. Такий соціальний простір, де люди взаємопов’язані і взаємодіють між собою як незалежні один від одного та від держави індивіди (які можуть об’єднуватися, оскільки окремому індивіду важко самостійно відстоювати свої права і законні інтереси) і який має забезпечити в різних суспільних сферах умови для самореалізації окремих людей та колективів - це.....
3. Модель державно-політичного режиму, за якого єдиним джерелом влади в державі є народ, який здійснює її як безпосередньо, так і через обраних представників, і за якого існують рівні можливості здійснення прав і свобод кожного члена суспільства - це.....
4. Об’єднання громадян віком від 6-ти до 18-ти років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, та соціальне становлення як повноправних членів суспільства - це.....
5. Здатність висувати нові ідеї, пропозиції; уміння самостійно розпочинати яку-небудь справу, прийняття самостійного рішення - це.....
6. Система виборів, за якої обраним у виборчому окрузі вважається кандидат, який отримав більшість голосів виборців - це.....
7. Передбачена законодавством і установчими документами закладу освіти дозволена, припустима та необхідна поведінка учнів як здобувачів освіти та учасників навчально-виховного процесу, що в сукупності становить правовий статус учнів - це.....
8. Засади, за якими здійснюються вибори і відповідно до змісту яких вибори можна вважати справжнім волевиявленням народу - це.....
9. Особиста участь або участь у складі об’єднання громадян в управлінні справами суспільства і держави - це.....
10. Первинна соціальна якість, що відображає цілісне, стале активне ставлення до суспільства, громади, проблем їх розвитку та визначає якісні особливості свідомості, діяльності і становища особистості - це.....

КАРТКА № 7 
Закінчити речення:
1. Активна участь населення в розв’язанні актуальних проблем його життєдіяльності, у подоланні соціальної ізоляції та соціальної дезінтеграції (бідності, бездомності, сирітства тощо) - це.....
2. Особливий спосіб організації життя учнівського колективу, який реалізується через залучення його учасників до планування, організації та контролю освітнього процесу - це.....
3. Певні відомості незалежно від форми їх подання; знання про факти, події, речі, ідеї та поняття, які в певному контексті мають конкретний сенс -це.....
4. Те, що доносить до нас (у просторі й часі) певні повідомлення (меседжі) за допомогою візуальних (зорових), аудіальних (слухових) і візуально-аудіальних (зорових-слухових) засобів, зокрема інформаційнокомунікативних і комунікаційних технологій - це.....
5. Систематичне вживання висловів, які є виявом агресії, спрямованої на людину або групу осіб за ознакою раси, релігії, статі або сексуальної орієнтації, наприклад поширення, підбурення, сприяння або виправдання расової ненависті, ксенофобії, антисемітизму чи інших видів ненависті на ґрунті нетерпимості: висловів у формі радикального націоналізму, дискримінації та ворожості щодо меншин, мігрантів - це.....
6. Поширення інформації про когось чи щось у будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою популяризації, привернення уваги покупців, споживачів, глядачів, замовників - це.....
7. Вид нових медіа, масової комунікації в інтернет середовищі, призначений для соціальної взаємодії користувачів між собою через створення і/або розміщення різної інформації в будь-якому форматі (вербальний текст, відео, звук, фото) - це.....
8. Діяльність суспільних медіа, незалежних від влади, бізнесу, політичних партій, що створюються з метою задоволення інформаційних потреб суспільства, залучення громадян до обговорення та вирішення найважливіших соціально-політичних питань, сприяння формуванню громадянського суспільства - це.....
9. Спеціально поширювана в мас-медіа й соціальних мережах відверто брехлива інформація, фальсифікація, підробка - це.....
10. Самостійний суб’єкт ринкових відносин, група фізичних осіб, об’єднаних місцем проживання і спільним бюджетом, яка є власником і постачальником ресурсів в економіку та одержує кошти для придбання необхідних благ з метою забезпечення своєї життєдіяльності - це.....

КАРТКА № 8 
Закінчити речення:
1. Соціальні зв'язки, які можуть бути ресурсом отримання вигод - це.....
2. Документи та інші матеріальні носії інформації, що її зберігають, а також повідомлення засобів масової інформації, публічні виступи - це.....
3. Цілеспрямована дія на масову аудиторію, щоб скерувати її в потрібне маніпуляторові русло, викликати в неї бажані настрої і поведінку - це.....
4. Текст, призначений для масової аудиторії (великої більш-менш однорідної кількості реципієнтів): газетний текст, новинний текст, публіцистичний текст, радіотекст, телетекст, PR-текст, інтернет-текст - це.....
5. Цілеспрямований вплив на аудиторію через поширення різними комунікативними каналами недостовірної (неповної, неточної, спотвореної) інформації, спрощених (однобічних) суджень, спеціально створених міфів, стереотипів, оцінок, а також прихованого чи відкритого нав’язування якоїсь однієї позиції, ідеї для спонукання й змушування людей робити те, на що вони не наважилися б, маючи достовірну (повну, різнобічну) інформацію - це.....
6. Базова цінність демократичного суспільства, потрібна умова громадянської самореалізації кожної людини, що передбачає право людини виражати свої погляди в усній і письмовій формах, зокрема через засоби масової інформації - це.....
7. Думка про що-небудь, погляд на щось, а також виклад своїх думок, поглядів, оцінок й, зокрема, критики - це.....
8. Дійсна, невигадана подія, дійсне явище – те, що сталося, відбулося насправді - це.....
9. План формування та використання фінансових ресурсів, двостороння таблиця, у якій з одного боку показано доходи, а з іншого – витрати - це.....
10. Процес використання різноманітних ресурсів у виробництві, розподілі та споживанні, спрямований на забезпечення матеріальних умов життя людини - це.....

КАРТКА № 9 
Закінчити речення:
1. Грошова сума (винагорода), яку одержує власник робочої сили за свою працю, або ціна, яку платить роботодавець працівникові за використання його праці - це.....
2. Використання особою наданих їй службових (владних) повноважень чи пов’язаних із ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або задоволення інших приватних інтересів - це.....
3. Обов'язкові, безумовні платежі до відповідного бюджету, що справляються з платників податку відповідно до законодавства - це.....
4. Певний вид діяльності, ремесло, комплекс функцій, рід робіт, який вимагає певної підготовки та приносить його власникові доходи - це.....
5. Соціально орієнтована держава, що визнає людину найвищою соціальною цінністю, яка прагне створити кожному громадянинові максимально сприятливі умови існування, реалізації своїх індивідуальних талантів і здібностей, забезпечити високий рівень соціальної захищеності - це.....
6. Процес поетапного перетворення світу в єдиний простір, у якому вільно переміщуються і поширюються капітали, товари, послуги, ідеї, стимулюючи розвиток наддержавних інститутів та створення міжнародного інституційного, правового й культурного інформаційного поля - це.....
7. Інтеграційні об’єднання європейських держав, наддержавні структури, що наділені повноваженнями, які підняли європейські держави на новий рівень співпраці: від координації дій до загальної єдиної політики - це.....
8. Добровільне та взаємовигідне об'єднання окремих частин у певну самостійну цілісність - це.....
9. Система юридичних норм і принципів, які регулюють взаємини між державами та інші міжнародні відносини - це.....
10. Сукупність суверенних держав, які забезпечують міжнародну і національну безпеку та підтримують стабільний мир у регіоні своєї відповідальності, мають упорядковані структуровані зв’язки, зумовлені міжнародними договорами, та діють на основі норм міжнародного права - це.....

КАРТКА № 10 
Закінчити речення:
1. Економічне суперництво, змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання - це.....
2. Незалежна систематична господарська діяльність, спрямована на отримання прибутку - це.....
3. Винагорода, плата; у підприємництві прибуток обчислюється як різниця між виручкою (доходом) від реалізації товарів або послуг і витратами на його виробництво - це.....
4. Економічні відносини між економічними суб’єктами, побудовані на приватній власності, прагненнях отримати найбільшу вигоду в досягненні власних економічних інтересів та задоволенні потреб ринку - це.....
5. Розвиток, який задовольняє потреби нинішнього покоління без шкоди для можливостей майбутніх поколінь задовольняти власні потреби - це.....
6. Зона стабільності і миру на південь і схід від кордонів ЄС, що впроваджується з 2003 року з метою не допустити виникнення нової лінії розколу в Європі та надати сусідам ЄС змогу налагодити тіснішу політичну, економічну, культурну співпрацю і взаємодію в галузі безпеки - це.....
7. Економічний та політичний союз незалежних держав-членів, що розташовані здебільшого в Європі - це.....
8. Процес зміни постійного місця проживання індивідів чи соціальних груп: переміщення в інший регіон країни або в іншу країну. Міграцією є також переїзд на проживання із села в місто і назад - це.....
9. Спільність громадян усіх країн світу, спільність цілей і діяльності держав, які співіснують у світі в період глобальних проблем цивілізації - це.....
10. Ініціатива Євросоюзу щодо шести східно-європейських держав-сусідів ЄС – Азербайджану, Білорусі, Вірменії, Грузії, Молдови та України, яка від 2009 року покликана оновити стосунки між державамичленами ЄС і їх східними сусідами шляхом заміни угод про партнерство та співробітництво на угоди про асоціацію, створення поглиблених і всеохопних зон вільної торгівлі, лібералізацію візового режиму між ЄС та країнами-партнерами - це.....

КАРТКА № 11
Закінчити речення:
11. Подібність предметів, явищ або понять - це.....
12. Особливе моральне ставлення людини до самої себе - це......
13. Розкриття власних можливостей, це той шлях, який веде людину до успішного й щасливого життя - це......
14. Процес засвоєння культури (норм поведінки, цінностей, ідей, правил, стереотипів розуміння) і формування соціальних якостей, завдяки яким людина стає дієздатним учасником соціальних зв’язків, інститутів і спільнот - це......
15. Частина загальної культури, система цінностей, традицій і звичаїв, притаманних великій соціальній групі - це......
16. Свідоме ставлення особи до вимог суспільної необхідності, своїх обов’язків, соціальних завдань, норм і цінностей - це......
17. Сукупність моральних, світоглядних, професійних якостей людини, які дають їй підстави для самоповаги і для усвідомлення своєї суспільної цінності - це......
18. Система міжнародних норм, процедур та інституцій, створених для забезпечення поваги до прав людини в усіх країнах світу - це......
19. Сукупність спеціальних благ, умов життя і можливостей, необхідних для нормального розвитку, яких дитина (або в її інтересах батьки) може домагатися від держави та суспільства і які складають її правовий статус з урахуванням особливостей розвитку до досягнення повноліття - це......
20. Фундаментальна цінність концепції прав людини, яка показує, що люди є рівними і мають однакові права незалежно від біологічних, соціальних чи будь-яких інших характеристик особистості - це.....

КАРТКА № 12 
Закінчити речення:
1. Усвідомлення особою своєї належності до різних соціальних груп (економічних, національних, професійних, мовних, політичних, релігійних, расових та інших) - це......
2. Процес визначення свого місця в житті, у суспільстві, усвідомлення своїх інтересів. Результатом самовизначення є усвідомлення себе (своїх життєвих планів, цілей, особистісних особливостей, можливостей, здібностей), а також суспільних вимог та очікувань і їх зіставлення - це......
3. Соціально санкціонована, відносно стійка група людей, яка об’єднана кровною спорідненістю, шлюбом або усиновленням дітей, члени якої проживають разом і економічно пов’язані між собою - це.......
4. Усвідомлення і почуття моральної відповідальності за свою поведінку, свої вчинки перед самим собою, людьми, суспільством; моральні принципи, погляди, переконання - це.......
5. Підпорядкованість держави та її інститутів праву, що можливо лише за умов, коли в суспільстві втілюються в життя повага до прав і свобод людини, рівноправність та рівність усіх перед законом, верховенство Конституції, розподіл влади, законність, заборона державного свавілля, юридична визначеність, пропорційність між метою і засобами її досягнення, незалежність суду і суддів тощо - це.......
6. Один із принципів права в демократичній державі, за яким визнається цінність людини як особистості, її право на вільний розвиток, виявлення своїх здібностей, утвердження пріоритету блага людини як критерію оцінки суспільних відносин - це.......
7. Забезпечені державою можливості виконання громадянами певних дій, завдяки яким можна захистити свої права, свободи і законні інтереси - це.......
8. Будь-які неправомірні діяння, які перешкоджають нормальній реалізації визнаних світовим співтовариством можливостей людини, порушують або обмежують її блага чи умови життя - це.......
9. Визнані світовим співтовариством блага й умови життя, яких може домагатися особа від держави і суспільства, у яких вона живе - це.......
10. Можливість приймати рішення і діяти відповідно до своїх бажань, інтересів і цілей, якщо це не заборонено законом і не спричиняє невиправданої шкоди правам і свободі інших людей - це.......

КАРТКА № 13 
Закінчити речення:
1. Єдність і цілеспрямоване об’єднання людей довкола основних, визначених ними ж, цілей і цінностей - це.....
2. Обумовлені упередженнями (негативними стереотипами), несправедливі дії щодо членів певних соціальних груп - це.....
3. Загальна згода у спірних питаннях, до якої приходять учасники переговорів, яка характеризується відсутністю серйозних заперечень щодо суттєвих питань у більшості зацікавлених сторін та досягається в результаті процедури, спрямованої на врахування думки всіх сторін - це.....
4. Метод вирішення спорів із залученням посередника - це.....
5. Суспільство, у якому співіснують різноманітні культури глобалізованого світу, а люди різних культур живуть пліч-опліч в громаді, рівною мірою взаємодіють, але водночас зберігають свої відмінні особливості - це......
6. Спільність інтересів, одностайність, спільна відповідальність - це.....
7. Суспільство як цілісна соціальна система; людська спільність певного типу (родові і сімейно-споріднені, соціально-класові, національно-етнічні, територіально-поселенські спільності); соціальне оточення людини, сукупність форм діяльності людей, що історично склалися - це......
8. Почуття обов’язку, який може бути ситуативним («Я пообіцяв – виконаю») або таким, що властивий соціальний ролі, статусу (обов’язок матері, сина, учня, військового, громадянина тощо) - це.....
9. Негативний стереотип, що є негативною установкою щодо певної соціальної групи, упередження містить у собі негативні емоції, які породжують нетерпимість, несправедливість, грубість, аморальність та інші форми ворожої поведінки - це......
10. Форма народного волевиявлення; інститут безпосередньої (прямої) демократії, що забезпечує формування народом представницьких органів влади - це.....

КАРТКА № 14 
Закінчити речення:
1. Уявлення про правильне, що містить в собі вимогу пропорційності і відповідності прав і обов'язків, праці та винагороди, заслуг і їх визнання, злочину та покарання - це......
2. Згода з кимось у чомусь, що досягається взаємними поступками; поступка заради досягнення мети - це.....
3. Зіткнення протилежних цілей, позицій і поглядів суб’єктів соціальної взаємодії - це.....
4. Спосіб виходу з конфлікту, що полягає у взаємному спілкуванні з метою досягнення сумісного рішення, згоди - це.....
5. Сукупність усіх видів взаємодії та форм об’єднання людей, у якій знаходить вияв їх взаємозалежність один від одного і які склалися історично - це.....
6. Сукупність розміщених по вертикалі соціальних прошарків - це.....
7. Спрощені, схематизовані, часто спотворені або навіть помилкові уявлення про якісь соціальні об’єкти (людину чи групи людей) - це.....
8. Здатність взаємодіяти з людьми іншої культури, іншого способу життя; без агресії сприймати думки, які відрізняються від власних, а також поважати особливості поведінки та способу життя інших - це.....
9. Суспільна кампанія; активна підтримка чи генерація ідеї; процес соціальних змін, що впливають на погляди, відносини в суспільстві та співвідношення сил, зміцнюють громадянське суспільство і сприяють відкриттю демократичних просторів - це.....
10. Добровільна неприбуткова суспільно корисна діяльність, що здійснюється волонтерами через надання допомоги тим, хто її потребує - це.....

КАРТКА № 15 
Закінчити речення:
1. Цілеспрямований вплив одного суб’єкта на інший або їх сукупність за допомогою будь-яких засобів (включаючи силу), щоб підвладний суб’єкт чинив так, як того вимагає носій влади - це.....
2. Соціальна спільнота, члени якої мають спільні географічні та соціокультурні ознаки (місце проживання, інтереси, віросповідання, цінності, національність тощо) та взаємодіють між собою з метою задоволення певних потреб чи розв’язання проблем - це......
3. Механізм забезпечення втілення та реалізації демократичних принципів і цінностей, й зокрема: вибори, голосування, референдуми, опонування та змагальність, делегування повноважень, вивчення громадської думки, плюралізм (багатоманітність) - це.....
4. Така політична влада, що діє від імені всього суспільства і здатна за допомогою правових і організаційних засобів реалізувати волю держави в межах конституції та законів (у сучасних демократичних державах) - це.....
5. Система виборів, яка поєднує в собі елементи мажоритарної і пропорційної системи (одна половина депутатів обирається за мажоритарною системою, а друга — за пропорційною) - це.....
6. Здатність особи скеровувати й організовувати колективну поведінку деяких або всіх його членів, мати вплив на інших людей - це.....
7. Принцип, який передбачає існування різних позицій, поглядів, що відображають розмаїтість інтересів у суспільстві, а також можливість їх висловлювати - це.....
8. Здійснення народом свого волевиявлення через обраних ним представників – депутатів чи інших виборних осіб - це.....
9. Система виборів, за якою розподіл місць у парламенті між партіями відбувається пропорційно тій кількості голосів, яку вони отримали під час голосування - це.....
10. Спосіб ухвалення громадянами через безпосереднє голосування законів або інших рішень із важливих питань загальнодержавного значення - це.....

КАРТКА № 16 
Закінчити речення:
1. Прозорий процес ухвалення рішень за умов залучення всіх членів громади (віче, сходини села тощо) - це.....
2. Такий соціальний простір, де люди взаємопов’язані і взаємодіють між собою як незалежні один від одного та від держави індивіди (які можуть об’єднуватися, оскільки окремому індивіду важко самостійно відстоювати свої права і законні інтереси) і який має забезпечити в різних суспільних сферах умови для самореалізації окремих людей та колективів - це.....
3. Модель державно-політичного режиму, за якого єдиним джерелом влади в державі є народ, який здійснює її як безпосередньо, так і через обраних представників, і за якого існують рівні можливості здійснення прав і свобод кожного члена суспільства - це.....
4. Об’єднання громадян віком від 6-ти до 18-ти років, метою яких є здійснення діяльності, спрямованої на реалізацію та захист своїх прав і свобод, творчих здібностей, задоволення власних інтересів, які не суперечать законодавству, та соціальне становлення як повноправних членів суспільства - це.....
5. Здатність висувати нові ідеї, пропозиції; уміння самостійно розпочинати яку-небудь справу, прийняття самостійного рішення - це.....
6. Система виборів, за якої обраним у виборчому окрузі вважається кандидат, який отримав більшість голосів виборців - це.....
7. Передбачена законодавством і установчими документами закладу освіти дозволена, припустима та необхідна поведінка учнів як здобувачів освіти та учасників навчально-виховного процесу, що в сукупності становить правовий статус учнів - це.....
8. Засади, за якими здійснюються вибори і відповідно до змісту яких вибори можна вважати справжнім волевиявленням народу - це.....
9. Особиста участь або участь у складі об’єднання громадян в управлінні справами суспільства і держави - це.....
10. Первинна соціальна якість, що відображає цілісне, стале активне ставлення до суспільства, громади, проблем їх розвитку та визначає якісні особливості свідомості, діяльності і становища особистості - це.....

КАРТКА № 17 
Закінчити речення:
1. Активна участь населення в розв’язанні актуальних проблем його життєдіяльності, у подоланні соціальної ізоляції та соціальної дезінтеграції (бідності, бездомності, сирітства тощо) - це.....
2. Особливий спосіб організації життя учнівського колективу, який реалізується через залучення його учасників до планування, організації та контролю освітнього процесу - це.....
3. Певні відомості незалежно від форми їх подання; знання про факти, події, речі, ідеї та поняття, які в певному контексті мають конкретний сенс -це.....
4. Те, що доносить до нас (у просторі й часі) певні повідомлення (меседжі) за допомогою візуальних (зорових), аудіальних (слухових) і візуально-аудіальних (зорових-слухових) засобів, зокрема інформаційнокомунікативних і комунікаційних технологій - це.....
5. Систематичне вживання висловів, які є виявом агресії, спрямованої на людину або групу осіб за ознакою раси, релігії, статі або сексуальної орієнтації, наприклад поширення, підбурення, сприяння або виправдання расової ненависті, ксенофобії, антисемітизму чи інших видів ненависті на ґрунті нетерпимості: висловів у формі радикального націоналізму, дискримінації та ворожості щодо меншин, мігрантів - це.....
6. Поширення інформації про когось чи щось у будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою популяризації, привернення уваги покупців, споживачів, глядачів, замовників - це.....
7. Вид нових медіа, масової комунікації в інтернет середовищі, призначений для соціальної взаємодії користувачів між собою через створення і/або розміщення різної інформації в будь-якому форматі (вербальний текст, відео, звук, фото) - це.....
8. Діяльність суспільних медіа, незалежних від влади, бізнесу, політичних партій, що створюються з метою задоволення інформаційних потреб суспільства, залучення громадян до обговорення та вирішення найважливіших соціально-політичних питань, сприяння формуванню громадянського суспільства - це.....
9. Спеціально поширювана в мас-медіа й соціальних мережах відверто брехлива інформація, фальсифікація, підробка - це.....
10. Самостійний суб’єкт ринкових відносин, група фізичних осіб, об’єднаних місцем проживання і спільним бюджетом, яка є власником і постачальником ресурсів в економіку та одержує кошти для придбання необхідних благ з метою забезпечення своєї життєдіяльності - це.....

КАРТКА № 18 
Закінчити речення:
1. Соціальні зв'язки, які можуть бути ресурсом отримання вигод - це.....
2. Документи та інші матеріальні носії інформації, що її зберігають, а також повідомлення засобів масової інформації, публічні виступи - це.....
3. Цілеспрямована дія на масову аудиторію, щоб скерувати її в потрібне маніпуляторові русло, викликати в неї бажані настрої і поведінку - це.....
4. Текст, призначений для масової аудиторії (великої більш-менш однорідної кількості реципієнтів): газетний текст, новинний текст, публіцистичний текст, радіотекст, телетекст, PR-текст, інтернет-текст - це.....
5. Цілеспрямований вплив на аудиторію через поширення різними комунікативними каналами недостовірної (неповної, неточної, спотвореної) інформації, спрощених (однобічних) суджень, спеціально створених міфів, стереотипів, оцінок, а також прихованого чи відкритого нав’язування якоїсь однієї позиції, ідеї для спонукання й змушування людей робити те, на що вони не наважилися б, маючи достовірну (повну, різнобічну) інформацію - це.....
6. Базова цінність демократичного суспільства, потрібна умова громадянської самореалізації кожної людини, що передбачає право людини виражати свої погляди в усній і письмовій формах, зокрема через засоби масової інформації - це.....
7. Думка про що-небудь, погляд на щось, а також виклад своїх думок, поглядів, оцінок й, зокрема, критики - це.....
8. Дійсна, невигадана подія, дійсне явище – те, що сталося, відбулося насправді - це.....
9. План формування та використання фінансових ресурсів, двостороння таблиця, у якій з одного боку показано доходи, а з іншого – витрати - це.....
10. Процес використання різноманітних ресурсів у виробництві, розподілі та споживанні, спрямований на забезпечення матеріальних умов життя людини - це.....

КАРТКА № 19 
Закінчити речення:
1. Грошова сума (винагорода), яку одержує власник робочої сили за свою працю, або ціна, яку платить роботодавець працівникові за використання його праці - це.....
2. Використання особою наданих їй службових (владних) повноважень чи пов’язаних із ними можливостей з метою одержання неправомірної вигоди або задоволення інших приватних інтересів - це.....
3. Обов'язкові, безумовні платежі до відповідного бюджету, що справляються з платників податку відповідно до законодавства - це.....
4. Певний вид діяльності, ремесло, комплекс функцій, рід робіт, який вимагає певної підготовки та приносить його власникові доходи - це.....
5. Соціально орієнтована держава, що визнає людину найвищою соціальною цінністю, яка прагне створити кожному громадянинові максимально сприятливі умови існування, реалізації своїх індивідуальних талантів і здібностей, забезпечити високий рівень соціальної захищеності - це.....
6. Процес поетапного перетворення світу в єдиний простір, у якому вільно переміщуються і поширюються капітали, товари, послуги, ідеї, стимулюючи розвиток наддержавних інститутів та створення міжнародного інституційного, правового й культурного інформаційного поля - це.....
7. Інтеграційні об’єднання європейських держав, наддержавні структури, що наділені повноваженнями, які підняли європейські держави на новий рівень співпраці: від координації дій до загальної єдиної політики - це.....
8. Добровільне та взаємовигідне об'єднання окремих частин у певну самостійну цілісність - це.....
9. Система юридичних норм і принципів, які регулюють взаємини між державами та інші міжнародні відносини - це.....
10. Сукупність суверенних держав, які забезпечують міжнародну і національну безпеку та підтримують стабільний мир у регіоні своєї відповідальності, мають упорядковані структуровані зв’язки, зумовлені міжнародними договорами, та діють на основі норм міжнародного права - це.....

КАРТКА № 20
Закінчити речення:
1. Економічне суперництво, змагання між суб'єктами господарювання з метою здобуття завдяки власним досягненням переваг над іншими суб'єктами господарювання - це.....
2. Незалежна систематична господарська діяльність, спрямована на отримання прибутку - це.....
3. Винагорода, плата; у підприємництві прибуток обчислюється як різниця між виручкою (доходом) від реалізації товарів або послуг і витратами на його виробництво - це.....
4. Економічні відносини між економічними суб’єктами, побудовані на приватній власності, прагненнях отримати найбільшу вигоду в досягненні власних економічних інтересів та задоволенні потреб ринку - це.....
5. Розвиток, який задовольняє потреби нинішнього покоління без шкоди для можливостей майбутніх поколінь задовольняти власні потреби - це.....
6. Зона стабільності і миру на південь і схід від кордонів ЄС, що впроваджується з 2003 року з метою не допустити виникнення нової лінії розколу в Європі та надати сусідам ЄС змогу налагодити тіснішу політичну, економічну, культурну співпрацю і взаємодію в галузі безпеки - це.....
7. Економічний та політичний союз незалежних держав-членів, що розташовані здебільшого в Європі - це.....
8. Процес зміни постійного місця проживання індивідів чи соціальних груп: переміщення в інший регіон країни або в іншу країну. Міграцією є також переїзд на проживання із села в місто і назад - це.....
9. Спільність громадян усіх країн світу, спільність цілей і діяльності держав, які співіснують у світі в період глобальних проблем цивілізації - це.....
10. Ініціатива Євросоюзу щодо шести східно-європейських держав-сусідів ЄС – Азербайджану, Білорусі, Вірменії, Грузії, Молдови та України, яка від 2009 року покликана оновити стосунки між державамичленами ЄС і їх східними сусідами шляхом заміни угод про партнерство та співробітництво на угоди про асоціацію, створення поглиблених і всеохопних зон вільної торгівлі, лібералізацію візового режиму між ЄС та країнами-партнерами - це.....


Комментариев нет:

Отправить комментарий

  Шановні учні! Звертаю Вашу увагу на те, що громадянська освіта - важлива складова ефективної активності громадян, а результатом вивчення...